wtorek, 16 października 2012

Heroiczne wały

Czyli kupiłem nowy model : Aegis Defence Line

( Od taki prosty temat dla ożywienia bloga )



Słów kilka o tym co w pudełku.

Zawartość niniejszego boxa można obejrzeć na stonie producenta, dlatego nie ma za bardzo co opisywać. Ot, 4 murki długie, 4 krótkie i quad gun. Czego nie można zobaczyć na stronce Gw to rozmiarów całego zestawu, a trzeba przyznać że na stole prezentuje się "obszernie". Murki wyglądają całkiem fajnie oraz są całkiem przyzwoicie odlane. Co mnie pozytywnie zaskoczyło, to grubość murków, dzięki czemu dobrze się prezentują w towarzystwie modeli. Na pierwszy rzut oka nie widać również szczegółów ( zasilanie tarcz :p ) znajdujących się po drugiej stronie murka. Też pozytywne zaskoczenie, bo spodziewałem się gołych "ścian" ( i ostrzeżenie dla tych, którzy gołych ścian pragną i oczekują)

Model quad guna wygląda przyzwoicie, nawet bardzo. Moim zdaniem jeden z bardziej udanych modeli uzbrojenia od GW. Działko jest demontowalne, jak w przypadku innych wieżyczek. ( choć po obustronnym przyklejeniu szperacza już mniej ). Ogółem, jak dla mnie fajnie, bo "korpus" działa można wykorzystać do zmontowania samoróbki icarus lascannon.



Pytanie: Czy warte to wydania kasy?

Zależy od tego co się oczekuje. Jaki model jest kazdy widzi i jeżeli komuś pasuje klimat, to moim zdaniem warto. Box nie jest drogi.

Z drugiej strony Aegis defence line jest do samodzielnego wykonania. Na necie można znaleźć wiele różnych inspiracji, chocby  :
( źródło: http://scionsofterra.blogspot.com/2012/09/eldar-aegis-defence-line.html - znalezione na google graphics  )

Dzieki swojej prostocie Aegis jest idelany jako baza dla własnej twórczości . Mnie jednak opowiada wygląd imperialnych umocnień, więc zakup uważam za udany ( gorzej z modelowaniem, bo kiepsko dobrałem kolory, więc końcowy efekt będzie raczej średni - chyba, że odnajdę w sobię chęć na wykonanie poprawek )

A teraz słów kilka o  grywalności ( na podstawie mięsiąca przemyśleń i jednej gry ).


Mi osobiście aegis potrzebny był z dwóch względów:
1) Kontra na latacze - moim zdaniem całkiem solidna, ale to głównie ze względu na interceptor - utrata latacza zanim zdąrzy coś zrobić ( co prawda teoretycznie ) jest bolesna, przeto dla mnie fajna. ( Jak do tej pory nie miałem okazji przetestować działka pod tym kątem - w jedynej rozegranej dotąd bitwie wykorzystałem icarusa, którym wbiłem wound na latającym demonie ( w sumie wartość wounda przkraczała koszt icarusa :) - potem działko dostało dwa strzały, nie wysejwowało się ( a powinno chociaż raz ) i działka nie bylo. 
2) Zasłona - Tak więc posiadanie fortyfikacji ma tę zaletę, że można wystawić ją sobie na granicy strefy - jest to dość ważne w niektórych rozpiskach. W chwili obecnej zbieram się za szersze przetestowanie plasma-dewastatorów, niestety ze względu na krótki zasięg trzeba ich stawiać dość blisko przeciwnika - aegis defence line jest w takim wypadku bardzo fajnym rozwiązaniem 
  
W sumie nic odkrywczego, więc czas zakończyć post

3 komentarze:

  1. Aegis jest okej własnie dla Quada. Murki są proste jak cep, samemu można sobie takie wykroić z plasticardu, ale Quad jest pierwsza klasa o czym świadczy ich popularność w licznych konwersjach. I prawda to, murek jest chyba najczęściej wybieranym elementem fortyfikacji we wszystkich listach jakie widziałem w użyciu, więc to naturalny zakup... szkoda, że działa dla marynatów i gwardii! Co prawda można poskładać murki dla orków (jest zestaw barykad od GW), a ze śmieciów i dodatków zrobimy luzem chaośnickie murki... ale reszta xenos musi sobie radzić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem Aegis to zakup, nad którym nie ma co się nawet zastanawiać. Jest tani (zarówno w punktach jak i w PLNach) i całkiem skuteczny. Oczywiście quad gun to sprawa fantstyczna, ale jeśli ktoś robi sobie armię bardzo polegającą na rezerwach to można się też pokusić o wyposażenie w sprzęcik ułatwiający przybywanie naszych oczekujących oddziałów (jakoś mi nazwa wyleciała...). Egida jest zdecydowanie najpopularniejszym w tej chwili "budynkiem", trochę szkoda bo inne też są świetne ale mniej uniwersalne i kosztowniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Również w tym miesiącu myślałem o zakupie tego zestawu, jedynie co mnie jeszcze blokuje to gdzieś jakieś na necie przeczytane ploty o innych wychodzących fortyfikacjach z Gw i nie był to Wall Of Martyrs. Suma sumarum będę wystawiać Aegis z Devastatorami 4x missile..czas pokaże co z tego wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń