wtorek, 27 września 2011

Dark Angels Ravenwing Batleforce

Bo nie samymi orkami człowiek żyje ;)


Jak napisałem kilka miesięcy temu Zieloni nie są moją pierwszą i jedyną armią. Właściwie tą są jedynie odskocznią od mojej pierwotnej armi, też zielonej, czyli Dark Angels.
W chwili obecnej modele DA grzecznie spoczywają w pudle, jednakże armia nie pozostaje zapomniana. Kilka dni temu doszło kolejne wsparcie w postaci battleforca  ravenwingu.

Szczerze, to głównym powodem zakupu były co rusz rosnące ceny produktów GW.  Zawsze miałem w planach zakup powyższego zestawu, jednakże ciągle odkładałem to na potem. Ale że niedawno kosztował od jakieś 30-40 żł mniej, to stwierdziłem że czas najwyższy go kupić, skoro i tak w końcu to zrobię. 

Niemniej jednak stałem się właścicielem nowiuśkiego zestawu.

A teraz kilka słów o tym co można znaleźć w środku:

Po pierwsze w środku można znaleźć to co jest na obrazku, czyli 6 zwykłych motorków, land speeder  i atack bike. Ogólnie zestaw na tą edycję średni z uwagi na małą popularność motorów. Niską popularność DA pomijamy. Mam jednak nadzieje, że wraz z nową edycję sytuacja ulegnie zmianie i motorki wrócą do łask. Szczególnie że modele motorów mi się podobają.

Najciekawszym elementem pudełka są jednak 3 identyczne wypraski z dodatkami do stylizacji na dark angels/ravenwing.  Dostajemy multum różnych skrzydełek, płaskorzeźb, pieczęci do stylizacji pojazdów ( m.in mozna tu znaleźć części dla drednotów ) oraz części do stylizacji motorów z zestawu. Jeżeli komuś zależy na ozdobnikach do armii Dark Angels to szczerze polecam ten zestaw. Płaskorzeźby na pojazdach wyglądają genialnie i dzięki temu łatwo można nadać armi odpowiedni klimat. Elementy dla motorków też są bardzo klimatyczne, w szczególności "skrzydlate" owiewki, które uważam za bardzo udany pomysł. Nie podobają mi się za to "krucze maszty", ale nikt mi nie każe ich montować, a ciekawy bits zawsze się przyda. Części do wykonania sierżanta również wyglądają bardzo fajnie
Oczywiście wszystko ma drugie dno i również w przypadku tego zestawu można doszukać się minusów.
Przede wszystki Land Speeder z zestawu jest biedniejszy od tego z pudła o heavy flamer. Ponadto mam mieszane uczucia co do umieszczenia uzbrojenia dla Land Speedera Samaela w wyprasce "Ravenwing".
Mogli by dać osobną ramkę z osprzętem Samaela, a w to miejsce upchać jeszcze trochę bitsów DA.
Z tym że każdy kij ma dwa końce, bo zastosowanie dla dodatkowych bolterów i assault cannonów się znajdzie. Choćby i przy konwersji orkowych lootasów :D.

Zestaw jest bardzo opłacalny. Modelu z zestawu kupowane pojedynczo wychodzą o jakieś 100 zł drożej, nie licząc wyprasek ravenwing. Jeżeli ktoś ma w planach posiadanie motorów i Land Speederów to może spokojnie zakupić zestaw, bo zaoszczędzi sporo kasy. Poza tym wypraski można spokojnie upchnąć na allegro i jeszcze bardziej obniżyć koszty zakupu.

Ocena:
Wrażenia wizualne - 4,5
Jakość - 4
Zawartość - 5
Opłacalność - 6

średnia - 4,875

Zestaw godny polecenia.

Pozdro

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz